Thursday, September 13, 2012

Being an archaeologist

Being a real archaeologist is the hardest point of my life!  i made My choise with out permission its My dream !

Hayatımın en çılgın kararını kimseye sormadan üniversite tercihimi yaparken yasadım. Arkeoloji okumayı istiyordum ve tek şansım kimseye sormadan tek tercih yapmakti kı yaptım. 

Annem delirdi ilk basta sonra alıştı.  Tüm bu maceraları atlattıktan sonra okul ve kazı sezonu başladı.

Ve hayatımın en ilginç yazı başlamıştı. 6 da uyanıp araziye çıkıyordum. 6 da inip 1 de uyuyordum.12  Saatlik güneş altında calışma beni çok yoruyordu. Yemeklere alışamıyorduk ama kazı yapmak hoşuma gidiyordu.  Gitgide zayıfladım ama olsun birşey bulabilme heyecanı, çıkarılan esere yıllar sonra ilk dokunan olmanın verdigi his pahabicilemezdi. Hayatım boyunca yaşadığım en zor Anlar  beni büyüttü. Daha soz sahibi, cesur hatta çetin ceviz olmamı sağladı :)


Bu hayatta aldığım en doğru karardı arkeolog olmak . İlginç, heyecan verici ve oldukça zor. Çiti piti çıktığım araziden çamur icinde inen ben yinde Mutluydum. Yorgun ama mutlu. Hiç bir seyin olmadıgı o koy iki sene boyunca büyüttü beni. Ne çok insan tanıdım, ne çok ders aldım. Heyecanla beklediklerim oldu. O karışık dünya içinde masa başında ki beyaz ve şapkalı adam gülümsemem oldu. 
Yorgundum, mutlu, çamur içinde bazen, heyecanlıydim, ağlardım, gülerdim, kizardim, soylenirdim. Olsun hiç pişman olmadım. Her ders biraz daha mutlu etti beni. Biraz daha ağzım açık dinledim dersleri. Bir antik kenti , gecmisi anlatabilmek, hikayelere susleyebilmek hayalimdi, gerçekleştirdim. 

İnanın ve çabalayın o zaman olur bakın benim bile oldu!


Being an archaeologist is the Most different thing in my life. My lovely life!