Monday, April 22, 2013

viennoiserie

Aslına bakarsanız ben pek hoşlanmıyorum croissant ve türevlerinden. Her ne kadar buraya geldikten sonra tereyağının aromasına ve tadına daha da alışsam ve neredeyse hoşlanmaya başlasam bile nedense anlaşamıyordum viennoiseries takımıyla :) ta ki o kursa gidinceye kadar. Bana 4 ülke gezmek mi o kursa gitmek mi diye sorsalar bir an bile düşünmem kursa giderdim! Ve o an farkettim ki aslında ben ev yapımı, taze, çıtır, mis gibi tereyağı kokan o viennoiseries leri seviyormuşum! Eve getirdiklerimi tek bir ses ile bırakmadığım odam da yere oturup her çıtırtıyı duyarak her damla tereyağı kokusunu içime çekerek yedim! Ah tanrım aşık oldum, büyülendim. Sizin de cennete çok yakın hissettiğiniz anlar oldu mu? Benim baya oldu! Ve bana inanın gittiğim bunca kurstan, harcadığım onca emekten ve onca paradan size hangisini en çok tattırmak isterdim sorusunun tek cevabı ; croissant, pain au chocolat ya bir bordeaux lu olarak chocolatine ve pain au raisin... Tanrı bu üçlüyü yarattı ve bunları leziz yapan Busetoyu! Teşekkürler tanrım!