Wednesday, November 20, 2013

Bunu araştır


İşte belki de yoga derslerimizin en sevdiğim anı bu sözü duyduğum an, araştır; bu senin araştırman olsun. Bedeni araştır, ruhu araştır, sınırlarını araştır, tüm bunları yaşarken nelerle karşılaştığını araştır ya da sadece araştır. Sanki bugüne kadar kendime, bedenime, ruhuma, yaşantıma ya da tüm bu yaşantıyı paylaştığım insanlara bu denli önem verip de araştırmamışım gibi hiç bir şeyi. Sanki bu ana kadar sadece koyduğum hedeflere dik ve istikrarlı yürümeyi araştırmışım ve ben dahil hayatımda ki her şey bir figüran olmuş gibi. Peki ya şimdi? Durmuş araştırıyorum. Sessizliği, kahvenin minik bir nefesle nasıl kıpırdandığını, mumun alevini, kedilerin keskin bakışlarını, kocaman gemilerin süzülüşünü, en sevdiğim pastanın kremasını, bulutların nasıl bu kadar sessiz ama ani uzaklaştığını, bacağımı omzumun üzerine alıp alamayacağımı, macaron yemeden yaşayıp yaşayamayacağımı, aslında tek alışkanlığımın nefesim olduğunu, bırakmayı, bazense bırakmamayı, isteklerimin arzularımla olan farkını ve evet bazen de gözkapaklarımı nasıl bu kadar hızlı açıp kapadığımı… Eğer sizde hala bilmiyorsanız araştırmayı eminim çok garip geliyorum size, çok anlamsız bu sözlerim. Eğer birgün araştırmayı seçerseniz karşılaşacaklarınızdan korkmadan, işte o zaman siz de garip geliceksiniz başkalarına. 
Şimdi oturup tüm bunları bana yaşatan lokum hocamın o mükemmel enerjisini araştırıyorum ve evet biraz da somutlaşıp cookie tarifi bakıyorum. Biliyorum bırakırsak daha güzel olucak. Minik bir bumerang gibi fırlattığımız, yolladığımız, usulca gitmesine izin verdiğimiz her şey üzerinde ki olumsuzlukları bırakıcak aynı bizim gibi bırakmayı araştırıp özgür kılınıcak. Hadi bu akşam biraz araştırın ve garip kılın kendinizi.

Tüm gariplere dev gibi bir gülümsemeyle, Namaste :)